logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Als kleine jongen al bezig met het "prutsen aan apparaten"

-

Telenet is al lang geen puur Vlaams bedrijf meer. Dat bewijst collega Jeoffrey Grambas uit Charleroi. “Het is fijn te zien hoe we hier allemaal vlot samenwerken: Vlamingen, Walen, Brusselaars, en nog heel wat andere nationaliteiten.”

Jeoffrey noemt zichzelf wel eens een autodidact. “Ik lees zelden een handleiding. Als ik een nieuw gadget koop kom ik op mijn eigen wel achter hoe het werkt; dat is volgens mij de beste manier om iets te leren. Als kind prutsten mijn broer en ik soms dagenlang aan technische apparaten. We haalden oude computers en toestellen uit elkaar en bouwden zo nieuwe. Het was onze missie om iets nieuws te bouwen dat ook effectief werkte. Ik was dus 10 jaar toen ik mijn eerste computer ‘bouwde’. Ik wist dus al van jongs af aan dat een job in een IT/digitale omgeving voor mij een ‘match made in heaven’ zou zijn.”

En zo geschiedde. Vandaag ‘knutselt’ Jeoffrey nog steeds verder aan computers en kabeltjes. Al is het nu wel op een ander niveau! In 2007 ging hij als consultant aan de slag in het call center van Tele2 en later dat van KPN Group Belgium (later BASE Company). In 2016 werd die laatste overgenomen door Telenet. “Ik werk dus al 10 jaar binnen telecom. Ik vind het belangrijk om mezelf voortdurend te verbeteren. Ik grijp elke kans om mezelf verder te ontplooien. En dankzij de opportuniteiten die ik binnen Telenet kreeg, kon ik doorgroeien tot waar ik vandaag ben geland. In het verleden optimaliseerde ik de processen in het call center en vandaag geef ik IT ondersteuning aan alle BASE shops en ben verantwoordelijk voor de Knowledge Articles (*) op onze IT Service Desk-site.

Mensen helpen, dat is zijn passie. Collega’s met een computerprobleem weten hem snel te vinden. “Als een collega een probleem heeft, ga ik tot op het bot om uit te zoeken hoe ik het kan oplossen. Ik wil met het IT support departement onze medewerkers de best mogelijk ervaring bieden. Net zoals we onze klanten willen laten genieten van de beste connectiviteit, het beste entertainmentaanbod en de beste businessoplossingen.”

In zijn vrije tijd gaat Jeoffrey graag op pad met zijn gezin. “Mijn gezin betekent alles voor mij. Mijn familie is de motor van mijn leven. En mijn job bij Telenet houdt die motor draaiende.”

(*) Handleidingen en tips&tricks voor medewerkers om zelf kleine IT problemen te kunnen oplossen.

 

Rio collection: 

Lees meer over:

/