logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Filmrecensie: The Call

-

Ik bekijk enorm veel films en probeer op de hoogte te blijven van alle releases, maar toch verschijnen er nog altijd films in de TV-theek die ik voor het eerst ontdek. Zo'n film is de thriller 'The Call' met Halle Berry. Dit vond ik ervan.

Land / Jaar

Verenigde Staten

Regisseur

Brad Anderson

Cast

Halle Berry, Abigail Breslin, Michael Eklund, Michael Imperioli

Genre

thriller

Geschikt voor:

16

Halle Berry

Een Hollywoodster, Halle Berry, en een thriller, dat staat meestal garant voor een ontspannend avondje film. Maar de ster van Halle Berry is al enkele jaren tanende, waardoor de film zeer laag op mijn ‘to watch’ lijstje terecht kwam. Bovendien werd hij niet uitgebracht in de Belgische zalen, wat ook altijd een minder goed teken is. Maar mijn interesse werd opnieuw aangewakkerd door Erik Van Looy. Hij prees de film en vooral Halle Berry aan in zijn keuze uit de TV-theek

Het verhaal

En zo zat ik begin deze week, toch wel met bepaalde verwachtingen, in de zetel voor een spannend filmavondje. Na het lezen van de synopsis, nestelde m'n vriendin zich naast mij: ‘Zolang er maar niet teveel bloed in komt’. Eerst nog kort het verhaal: Halle Berry speelt een 911-telefoniste die een verontrustend telefoontje krijgt van een ontvoerd meisje die belt vanuit de kofferbak van een auto. Berry is de enige die haar kan redden, welliswaar vanachter haar bureau.

Bloedstollend

De film introduceert ons op zeer rustige wijze aan de ‘The Hive’, het zenuwcentrum van de alarmcentrale, waar een veelheid aan telefoontjes binnenkomen. Maar vanaf het moment dat Halle Berry haar eerste telefoontje krijgt, laat de film je nog weinig ademruimte. De kofferbakscènes zijn claustrofobisch, je leeft moeiteloos mee met de machteloosheid van het Halle Berry-personage en de ontvoerder is echt wel een absolute ‘nutcase’. Ook de onvoorspelbaarheid en het geweld dat af en toe serieus opflakkert, zorgen ervoor dat er geen enkel moment van rust is. Je wordt werkelijk in je zetel gedrukt van de spanning.

Op het einde neemt de film wel enkele onwaarschijnlijke wendingen, zelfs een beetje humoristisch, maar mijn verwachtingen waren toen al ruimschoots ingelost. 'The Call' is spanning ten top met een zeer degelijke Halle Berry. Een must voor liefhebbers van thrillers.

The Call kan je nu opvragen in de TV-theek op je TV in Film à la carte en op je PC op yelotv.be.

Lees meer over:

/