logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

“Het geeft me voldoening dat ik mijn werk flexibel kan indelen”


Vorig jaar was ik toe aan verandering. De combinatie van 15 jaar bij Telenet Operaties, mama van 2 jonge kids en huizen verbouwen als hobby, kruipt wel in de kleren. Nu, een jaar later, kijk ik opgelucht terug.

Ik ben bij Telenet begonnen aan de technische helpdesk. Ik leerde de producten kennen, de installatie ervan, en wat de klant ervan vindt. Onze klanten, dat zijn de barometers. Zo zie je wat werkt en wat niet werkt. Die feedback, daar kan je enorm van leren.

Van netwerk naar service
Toen ik terecht kwam als service engineer in het Network Operations Center, leerde ik het Telenet netwerk kennen. Ook de teams en de structuren die ervoor zorgen dat de services voor de klant 100% beschikbaar zijn en blijven. Het Network Operations Center is het hart van Telenet! Daar worden alle diensten en infrastructuur van Telenet 24/7 bewaakt.
Na 3 jaar werken in een continue shiftsysteem was er een opportuniteit om als supervisor aan de slag te gaan in het NOC. Dat waren intensieve en spannende jaren: 2 teams begeleiden in een periode waar Telenet enorm groeide als bedrijf en de innovaties maar bleven komen.
Het was een 24/7 uitdaging, want bij Telenet Operaties is de “wachtdienst” natuurlijk onontbeerlijk.
4 jaar later werd mijn inzet beloond met een managersfunctie in wat toen al het Service Operations Center was. Telenet volgde niet langer alleen de kabel, maar ook de klant!"

Carrièreswitch
In 2014 vierde ik mijn tiende verjaardag als people manager. Ik hield heel wat ballen in de lucht, thuis en op het werk. Thuis 2 kids opvoeden en verbouwingsplannen opvolgen, op het werk een team leiden en motiveren. Ik deed het graag, maar ik voelde het kriebelen. Het was tijd voor iets nieuws. Ik vond een nieuwe uitdaging bij het Business Management Office team, een ondersteunende afdeling van Technology & Operations (T&O), waar ik intussen aan de slag ben als Senior Process Analyst. Daar ben ik verantwoordelijk voor het analyseren, optimaliseren en implementeren van T&O-processen. Wat ik er fijn aan vind, is de centrale rol die ik speel om de samenwerking tussen Engineering, Operations en Marketing in goede banen te proberen leiden. Wat heb ik als mens geleerd? Communicatie, empathie en openstaan voor verandering zijn key voor een goede samenwerking. En een goede samenwerking, daar ga ik voor! Met een aantal collega’s fietsen we bijvoorbeeld één keer per week samen naar huis.
Da’s goed voor de teambuilding en tegelijk heel ontspannend. Als je zelf voldoening haalt uit je job, dan voelen je collega’s dat meteen. Dan wordt de weg naar tevreden klanten soms minder bumpy. Want het is elke dag werken om betere processen en betere services aan onze klanten te leveren. Dat houdt ons bezig, hier bij Telenet.
15 jaar in dit bedrijf, da’s niet niks. Telenet is zelf ook door een verandering gegaan, mee geëvolueerd met het nieuwe werken. Thuiswerk wordt aangemoedigd en daar maak ik één dag per week dankbaar gebruik van. Een aantal vergaderzalen zijn uitgerust met een 360°-camera. Dat geeft de eerste keer een vreemd gevoel, zo van thuis uit de mensen via de camera zien. Thuiswerken lukt me niet altijd, hoor. Sommige meetings houd ik online, andere hebben face-to-face contact nodig.

Het geeft me veel voldoening dat ik mijn werk flexibel kan indelen, dat maakt me tot wie ik vandaag ben. Ik heb volop kansen gekregen bij Telenet. Kansen die passen bij wie ik ben en bij wat ik wil.

Word jij ook ‘één van ons’?
Dat kom je op maar één manier te weten: informeer je over onze werkfilosofie en onze jobs. Surf daarvoor naar http://jobs.telenet.be/ Misschien tot binnenkort! Niet alleen als klant, maar ook als collega.

Rio collection: