logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Met Telenet als ruggensteun


"Stilzitten is niet aan mij besteed! Op het werk pak ik de dingen graag met volle goesting aan en ook na de uren blijf ik liever druk in de weer. Tot twee jaar terug mijn dochter ziek werd en de wereld er plots heel anders uitzag.”

Myriam is intussen meer dan tien jaar bij Telenet. Ze leidt een boekhoud-team van twaalf mensen. In de afgelopen jaren, heeft ze veel weten te veranderen, ook op privé-vlak.
Een ziek kind. Wat nu?

“Het bericht kwam als een donderslag bij heldere hemel.” zo vertelt Myriam. “Toch wist ik al gauw dat ik het werken wou blijven combineren met de zorg voor mijn gezin. Gelukkig vond ik altijd hulp bij Telenet. Zo nam ik al tweemaal een maand verlof voor medische bijstand, werkte ik regelmatig thuis en testte ik het begrip ‘flexibele uren’. Daarnaast ben ik vooral dankbaar voor de vele steun die ik van mijn leidinggevende en mijn teamleden kreeg.”

BedNet
“Anouk pendelde maandenlang tussen het ziekenhuis en thuis. Niet alleen voor ons lastig, maar vooral voor haar erg eenzaam. Via via hoorden we over BedNet, een organisatie die zorgt voor synchroon onderwijs. Al snel werd er een laptop geïnstalleerd, zowel thuis, als in de klas. Zo bleef het sociaal contact overeind én slaagde mijn dochter er in bij te blijven met alle leerstof.”

Tijd om iets te doen voor anderen
Al snel kriebelde het bij Myriam en haar vriendenkring de handen uit de mouwen te steken. “Ik heb in al die maanden heel veel hulp gekregen van anderen en wou daarom graag iets terugdoen. Het was Anouk die voorstelde om Bednet te steunen.” Welke acties werden dan precies op poten gezet? “Het eerste jaar kozen we ervoor kaarsjes te verkopen. Vrienden, familie, collega’s,… iedereen liet z’n goed hart zien. En dat heeft Ikea geweten! We hebben er meerdere keren de voorraad geplunderd en verkochten meer dan 2000 stuks.”

Winst verdubbeld
“Telenet besloot na de eerste actie de winst te verdubbelen. Zo hadden we al snel een mooi bedrag bijeen!” Kwam er een tweede editie? “Omdat Anouk aan de beterhand was, kozen we er het tweede jaar voor om een fuif te organiseren. De organisatie vooraf bleek moeilijker dan gedacht, maar de avond zelf amuseerde iedereen zich kostelijk. En ook voor dit event toonde Telenet zich als gulle sponsor.” zo vertelt Myriam.

Efficiëntie overal
Een ziek kind, dat doet wat met een mens, dat kan Myriam beamen: “Ik merk dat ik wat ongeduldiger ben geworden. Uren in een wachtzaal zitten, is niets voor mij. Ik zorg dan ook dat alles – gezin, zorg en werk – zo goed mogelijk op elkaar zijn afgestemd!” Op het werk vertaalt dat ongeduld zich in een enorme bevlogenheid. “Stilstaan is achteruitgaan! De afgelopen jaren focusten we binnen de boekhouding dan ook op automatisatie van verschillende processen. Daardoor hoeven de teamleden zelf geen facturen meer op te laden, maar kunnen ze zich concentreren op de controle ervan. Bijkomend voordeel is het groene karakter van onze werkwijze. Want met 70 000 facturen per jaar kun je al wat archiefkasten besparen.” zo besluit Myriam.

Rio collection: 

Lees meer over:

/