logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Van HR terug naar de oude liefde voor film


“Na 17 jaar in de HR-wereld nam ik een belangrijke beslissing: ik wou de magische wereld van de marketing verkennen. Het was voor mij een stap in het onbekende, maar ik ben trots dat ik hem nam."

Jorgen is ondertussen twee jaar aan de slag op de Go-to-Market-afdeling bij Telenet. Hij bepaalt er mee welke richting de TV- en entertainment producten uitgaan en hoe ze naar de klanten gebracht worden.

Fan van het witte doek
Als twintiger stond een cinema-bezoek heel vaak op de planning. Door sportieve ‘ambities’ en minder vrije tijd, zakte film in mijn prioriteitenlijst. Nu ik als marketeer op de televisie-producten van Telenet focus, heb ik een goed excuus om mijn oude liefde terug op te rakelen.” Kijkt Jorgen nog steeds op dezelfde manier naar TV? “Neen, dat lukt niet. Bij elke film of serie vraag ik me af of die ook geschikt zou zijn om in ons aanbod op te nemen. Ik keek zelfs al versneld enkele series uit en zal nooit meer ‘gewoon’ TV-kijken.

Passie voor marketing
Mijn interesse voor het vak gaat ver terug in de tijd. Tijdens mijn studies psychologie was ik al ongelooflijk geboeid door de materie én commerciële psychologie was het enige vak waar ik ooit een triple A op haalde :-).” Hoe kwam die interesse dan terug tot aan het oppervlak? “De trigger voor mij was een internationaal ontwikkelingsprogramma van onze hoofdaandeelhouder Liberty Global. Ik ontdekte dat er veel meer is in het bedrijfsleven dan enkel HR.

Het risico waard
Ik koos er heel bewust voor om mijn switch binnen het bedrijf te verwezenlijken. Zo kon ik tenminste verder bouwen op mijn netwerk. Ik ben ervan overtuigd dat zo’n stap niet mogelijk was geweest buiten Telenet en blijf iedereen erg dankbaar voor de kans. Want het was niet alleen voor mij een risico, maar zeker ook voor de organisatie.

Terug naar af
Het voelde aan alsof ik opnieuw aan het begin van mijn carrière stond. Alle kennis die ik voordien had opgebouwd, bleek overbodig. Door wekenlang allerlei - vaak zeer technische - meetings bij te wonen, kreeg ik stilaan vat op de materie. Ook het regelmatig van gedachten wisselen met mijn manager, hielp me vooruit. Ik leerde hoe het voelt om aan het begin van de productketting te zitten en maakte kennis met de stress van strakke deadlines. Want wat ik beslis, is bepalend voor de rest van de ketting.

Verbazing en verwarring alom
Heeft hij ooit slechte reacties gekregen? “Neen, dat zeker niet. Mensen reageerden wel verbaasd wanneer ik hen vertelde over mijn carrièreswitch. En soms leverde het zelfs hilarische taferelen op. Zo vroeg iemand ooit op een meeting met alleen maar ingenieurs ‘wat doet die van HR hier eigenlijk?’ en toen was de meeting al een halfuur bezig!

Rio collection: 

Lees meer over:

/