logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Maak kennis met Intuo

-

“Where learning and performance meet” luidt de baseline van Intuo, één van de vijf start-ups die verder aan de weg timmert in Telenet Idealabs Growthlabs. Nooit te oud om te leren, serveerden we hen vijf snelle vragen. 

Met wie hebben we de eer?

Tim: “Met Gilles Mattelin en Tim Clauwaert. We kennen elkaar al zo’n tien jaar. Na onze studie hebben we onze rugzak gepakt en hebben we zeven maanden in de bergen gezeten, lang genoeg om te weten dat we samen kunnen werken. Na onze trip hebben we twee jaar werkervaring opgedaan, Gilles in een familiebedrijf, ik in de farmaceutische sector. Tijdens die twee jaar werd duidelijk dat we zelf iets op poten wilden zetten, en zo is het idee voor Intuo beginnen rijpen.” 

Wat is Intuo en wat doet het?

“Intuo is B2B software die een learning management systeem en een performance management systeem combineert. We mikken op bedrijven met een eerder technisch profiel en een groot partnernetwerk. Concreet brengt onze software competenties in kaart binnen een organisatie en stelt op basis daarvan kennisprofielen op. Medewerkers krijgen zo niet enkel een gerichte opleiding, maar de impact van de opleiding kan meteen geanalyseerd worden, zodat er indien nodig kan bijgestuurd worden. We nemen wel eens een automerk als voorbeeld. Elk nieuw model dat op de markt komt, vraagt nieuwe kennis en aangepaste performanties van de dealers.” 

Waarom hebben jullie je vorig jaar kandidaat gesteld voor Telenet Idealabs?

“Toegang krijgen tot een netwerk als dat van Telenet is van onschatbare waarde. Dankzij Telenet Idealabs zijn we in contact gekomen met Philip De Smedt, die inmiddels ook partner is en zijn sporen verdiende in Silicon Valley, en vervoegde ook Catalin Ilinca ons team. Er komt zoveel kijken bij een eigen business dat elk advies mooi meegenomen is.” 

Waar schuilt de digitale innovatie in?

“Intuo is het eerste platform dat competenties in kaart brengt en die ook meetbaar maakt. Dat meten gebeurt continue, in realtime. Wij gaan dus verder dan traditionele e-learning die zich beperkt tot een score, die met een beetje geluk één of twee keer per jaar wordt besproken tijdens een evaluatiegesprek.”    

Wat is de meerwaarde voor de gebruikers?

“Performanties worden verhoogd en bedrijven kunnen veel sneller reageren op problemen. Daar wint niet enkel het bedrijf bij, aan het einde van de rit profiteert ook de klant mee.”

 

Rio collection: