logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Maak kennis met Pith.li

-

“The yellow marker for the digital age” luidt de baseline van Pith.li, één van de vijf start-ups die verder aan de weg timmert in Telenet Idealabs Growthlabs. Tijd om de mensen achter het product te highlighten. 

Stel jullie eens voor, wie zit er achter Pith.li?

Lev: “Wij zijn Samuel, Tim, Johan en ikzelf van Pith.li. Tim en Samuel houden zich met de technische kant van de zaak bezig, Johan en ik buigen ons over de marketing en sales. We hebben elkaar leren kennen op de werkvloer, bij Prophets, een marketing- en communicatieagentschap in Antwerpen.” 

Wat doet jullie app?

“Hoewel Pith.li strikt genomen een webapp is, spreken we liever over een service. Pith.li is de gele markeerstift van het digitale tijdperk. We bieden een service waarmee je snel en eenvoudig stukken tekst kan markeren en becommentariëren in eender welk artikel dat je online vindt.” 

Waarom besloot je om mee te doen aan Telenet Idealabs?

“In de eerste plaats om de werkbaarheid van ons idee te testen. Je kan wel ideeën spuien, maar ze concretiseren is een ander paar mouwen. Telenet Idealabs gaf ons de bevestiging die we nodig hadden. De financiële injectie en de omkadering zijn natuurlijk ook mooi meegenomen.” 

Hoe is dit digitale innovatie?

“We zijn erin geslaagd een heel bekend fysiek item – de gele fluostift, iedereen kent hem -  een digitale vertaalslag te geven die even makkelijk is in gebruik.” 

Hoe gaat dit mijn leven makkelijker maken?

“Je moet niet door honderden bookmarks ploeteren, maar gaat in rechte lijn naar de essentie. Bovendien biedt Pith.li een betere totaalervaring: je hebt geen installatie of plug-in nodig, je kan de link naar je artikel gewoon in ons systeem plakken en je bent vertrokken.”

 

Rio collection: