logo_header

Telenet uit eerste hand

Menu
Category panel per category

Smart Phones, Smart Drivers

-

Al rijdend sms’en geeft je 23x meer kans op een ongeval. Toch doen veel bestuurders het nog regelmatig. Onnodig gevaarlijk, vinden het BIVV en Telenet. Daarom lanceren we een nieuwe campagne om deze gewoonte van de baan te helpen.

De focus van de campagne ‘Smart Phones, Smart Drivers’ ligt op jongeren. Zij zijn de meest enthousiaste smartphonegebruikers. Bovendien blijken ze het minst problemen te hebben met zondigen achter het stuur. Enkele straffe cijfers:

  • 120 km/u rijden en 2 seconden niet opletten = afstand half voetbalveld afleggen

  • 3 grote killers in het verkeer: alcohol, snelheid en afleiding

  • verkeer = doodsoorzaak nummer 1 Belgische jongeren 20-24 jaar

  • 55% Belgische 18-29-jarigen las vorige jaar sms of mail achter het stuur (Europa: 37%)

  • Meer dan 1 op 5 bestuurders jonger dan 34 jaar gebruikt z’n smartphone minstens 1x per rit

 

Smart Phones, Smart Drivers

De campagne roept jongeren op via radiospots, affiches en online banners om hun smartphone niet te gebruiken achter het stuur. Ook is er een weekend met een coole retrocamper te winnen, inclusief chauffeur! Hoe? Surf naar ikrijsmartphonevrij.be en bedenk een campagneslogan voor een smartphoneloos verkeer.

 

Uniek engagement

Het is de eerste keer dat een bedrijf uit de telecomsector zich inzet voor een veiliger verkeer. Telenet vindt dat iedereen altijd en overal mobiel internet moet hebben, maar niet ten koste van de veiligheid. Daarom sporen we jongeren aan om de smartphone aan de kant te leggen tijdens het rijden.

Rio collection: 

Lees meer over:

/ /